Amsterdam | Gepubliceerd op: 29 april 2011
Pitch
Aanwezigheid Droam op The Next Web groot succes, veel bezoekers online via Droam. #tnw2011 http://pr.co/p/000fdn
Samenvatting
Droam is de officiële data roaming partner voor The Next Web conference en dankzij falende lokale WiFi een groot succes. De kwetsbaarheid van open WiFi bleek wederom toen het lokale netwerk de grote hoeveelheid bezoekers niet aan kon. De falende lokale WiFi leverde Droam veel nieuwe klanten op, die ter plaatse werden voorzien van een mobiele dataverbinding. Droam greep TNW conference direct aan om de nieuwe website en huisstijl te presenteren, inclusief een korte animatie die de werking uitlegt.
Details

Droam, de officiële data roaming partner van The Next Web conference in Amsterdam lanceert haar nieuwe huisstijl, website en ‘explanimation’. Droam’s aanwezigheid bij TNW conference is zeer succesvol, vele internationale bezoekers zijn online via Droam en haar Droamgirls die functioneren als mobiele wifi hotspots.  Hoe kwetsbaar normale open wifi kanalen zijn blijkt als halverwege de ochtend het plaatselijke wifi kanaal overbelast raakt. Droam ontvangt veel ad hoc verzoeken en was aan het begin van de middag tijdelijk door haar voorraad heen.

Het Droam filmpje, dat precies 60 seconden duurt, is gemaakt op basis van het ‘60 seconden principe' dat uitgaat van de bereidheid van mensen om ongeveer een minuut tijd te investeren om een boodschap te ontvangen.  De zogenaamde explanimination is tevens de basis geworden van de nieuwe huisstijl van Droam.

Wat is Droam, en hoe werkt het?

Het apparaatje, Droam genaamd, maakt een draadloze verbinding met het internet. Droam geeft dit signaal door als wifi-verbinding naar tot wel 5 apparaten. Denk hierbij aan een laptop, mobiele telefoon, gameconsole en tablet zoals de iPad. Droam wordt gebruikt naast de mobiele telefoon, het eigen nummer blijft dus bereikbaar. Kortom: Droam werkt heel eenvoudig en het maakt data roamen een stuk goedkoper.

De voordelen op een rijtje

• Ideaal voor reizigers
  • Zo goed als wereldwijde dekking
  • Verbinding met 5 apparaten
  • Geen contractswijzigingen nodig
  • Heldere kosten, geen verrassingen achteraf
  • Servicedesk 24/7 bereikbaar

Neem voor meer informatie en rechtenvrij beeldmateriaal contact op met Droam BV, Barbara Gravesteijn, Barbara Strozzilaan 201, 1070 AC Amsterdam, (020) 240 24 70 en e-mail barbara@droam.nl

Citaten
Wij hebben de afgelopen maanden veel vragen ontvangen over hoe het nu precies werkt en wilde zodoende graag duidelijk maken hoe je Droam gebruikt. Het Amsterdamse bedrijf in60seconds heeft een uitermate duidelijk en leuk filmpje voor ons gemaakt waar wij zeer enthousiast over zijn.

— Phillip Actor