Droam biedt vakantiegangers goedkoop mobiel internet in meer dan 50 landen

31 MEI 2011, AMSTERDAM, NEDERLAND
Samenvatting
Reizigers kunnen nu in meer dan 50 verschillende landen gebruik maken van Droam. Dat betekent dat klanten van Droam onbezorgd kunnen data roamen in alle landen van de Europese Unie en nu ook in Australië, China, Turkije en Kroatië. Met Droam kan men niet alleen online blijven met de smartphone maar ook met laptop en/of tablet. Droam blijft naar mogelijkheden kijken om de dekking uit te breiden en verwacht nog dit jaar haar bereik wederom drastisch uit te breiden.

Mobiel internet over de grens
Droam biedt haar klanten nog voor de zomervakantie deze uitgebreide dekking en verwacht vakantiegangers goed van dienst te kunnen zijn. Kroatië en Turkije zijn zeer populaire bestemmingen onder reizigers die binnen Europa blijven en waren tot voor kort onbereikbaar voor goedkoop mobiel internet.

Mobiel internet buiten Europa
De kosten voor dataroaming buiten Europa zijn nog steeds erg hoog. De toenemende vraag naar betaalbaar mobiel internet buiten Europa heeft ervoor gezorgd dat Droam haar focus gelegd heeft op het ontsluiten van deze markten. Sinds kort kunnen (zaken-) reizigers zichzelf nu ook verzekeren van betaalbaar mobiel internet in landen zoals Australië en China. Hierdoor worden besparingen tot wel 90% behaald.

Inzicht in dataverbruik
Klanten van Droam kunnen, als zij online zijn via Droam, hun exacte verbruik controleren via de MyDroam tool. Zodoende wordt het gebruik nog inzichtelijker en zijn gebruikers verzekerd van mobiel internet.

Wat is Droam, en hoe werkt het?
Het apparaatje, Droam genaamd, maakt een draadloze verbinding met het internet. Droam geeft dit signaal door als wifi-verbinding naar tot wel 5 apparaten. Denk hierbij aan een laptop, mobiele telefoon, gameconsole en tablet zoals de iPad. Droam wordt gebruikt naast de mobiele telefoon, het eigen nummer blijft dus bereikbaar. Droam werkt heel eenvoudig en het maakt mobiel internet een stuk goedkoper.

Citaten
"‘Het gebruik van mobiel internet op smartphones, laptops en tablets is niet meer weg te denken, en hoort voor veel mensen bij de vakantie. Droam helpt reizigers inzicht in en controle over de kosten te krijgen die zij hiervoor maken en voorkomt verrassingen achteraf.’" Phillip Actor, oprichter van Droam:
"‘De druk was hoog om dit gebied zo snel mogelijk te ontsluiten voor onze klanten. Onze ‘pathfinder’ is begin mei uit China terug gekomen en heeft er met veel plezier succesvol gebruik gemaakt van Droam.’" Dandan Zhou, accountmanager Azië:
  • Default avatar2

Barbara Barnes-Gravesteijn

Barbara Strozzilaan 201
    1083 HN Amsterdam
    +31-20-2402470
    +31-6-14946059
    barbara@droam.nl
Over Droam

Wat is Droam?
Droam biedt grenzeloos goedkoop mobiel internet in het buitenland. Zo voorkom je hoge data roaming kosten met onaangename telefoonrekeningen achteraf. Droam is te huur voor verblijf in het buitenland tijdens een vakantie of zakenreis om altijd online te kunnen zijn.

What is Droam?

Droam enables you to stay online at your foreign destination, at a fraction of the cost that you are accustomed to. Cheap mobile internet abroad, made possible by a combination of a MiFi that connects up to 5 smartphones, laptops or tablets, and a SIM card that provides data roaming at a truly affordable price. Droam does not use your own mobile phone, so switching SIM cards is not required. You can be reached on your own number, even when you’re online. Stay connected with Droam without worrying about the costs!